Saturday 1 August 2020

EXAM


EXAMS

My exams were near,

And I was full of fear,

I studied till late night,

For my answers to be right.

I was frightened like ever,

Because I knew I wasn't clever,

I couldn't sleep a wink,

Nor could I think,

The day was creepy.

And I was sleepy.

On the exam table,

I tried to be stable.

Because if I couldn't pass,

I would be in the same class.

I was extremely shocked,

When my results rocked.

Don't scoff,

Perseverance pays off!

Spanish Translation 

EXÁMENES

 Mis exámenes estaban cerca,

 Y estaba lleno de miedo

 Estudié hasta altas horas de la noche

 Para que mis respuestas sean correctas.

 Estaba asustado como siempre

 Porque sabía que no era inteligente

 No pude dormir un guiño

 Tampoco podría pensar

 El día fue espeluznante.

 Y tenía sueño.

 En la mesa de examen,

 Intenté ser estable.

 Porque si no pudiera pasar,

 Estaría en la misma clase.

 Estaba extremadamente conmocionado

 Cuando mis resultados se sacudieron.

 No te burles

 ¡La perseverancia vale la pena!


German Translation 

PRÜFUNGEN

 Meine Prüfungen waren in der Nähe,

 Und ich war voller Angst,

 Ich habe bis spät in die Nacht studiert,

 Damit meine Antworten richtig sind.

 Ich hatte Angst wie immer,

 Weil ich wusste, dass ich nicht schlau war,

 Ich konnte kein Augenzwinkern schlafen,

 Ich konnte auch nicht denken,

 Der Tag war gruselig.

 Und ich war müde.

 Auf dem Untersuchungstisch

 Ich habe versucht, stabil zu sein.

 Denn wenn ich nicht bestehen könnte,

 Ich würde in der gleichen Klasse sein.

 Ich war sehr schockiert,

 Als meine Ergebnisse rockten.

 Spott nicht,

 Ausdauer zahlt sich aus!


Hindi Translation 

परीक्षा

 मेरी परीक्षाएँ निकट थीं,

 और मैं डर से भर गया,

 मैंने देर रात तक पढ़ाई की,

 मेरे जवाब सही होने के लिए।

 मैं हमेशा की तरह भयभीत था,

 क्योंकि मुझे पता था कि मैं चालाक नहीं था,

 मैं एक नींद नहीं सो सकता,

 और न ही मैं सोच सकता था,

 दिन खौफनाक था।

 और मुझे नींद आ रही थी।

 परीक्षा की मेज पर,

 मैंने स्थिर होने की कोशिश की।

 क्योंकि अगर मैं पास नहीं हो सकता,

 मैं उसी क्लास में होता।

 मैं बेहद हैरान था,

 जब मेरे नतीजे रॉक हुए।

 झांसा न दें,

 दृढ़ता से भुगतान करता है!



No comments:

Post a Comment

Brochure Design of Christ University, Lavasa, Pune.

Designing a collage brochure involves a blend of creativity, visual appeal, and effective communicat...